EFZG Tips & Tricks

[ToolDay] Testna kartica


David Rey Hudeček
02/12/2018
Vrijeme čitanja: 3 min

Evo kako sam i obećao, ovaj ponedjeljak ti dostavljam jedan alat koji će ti pomoći testirati sve pretpostavke koje imaš vezano za svoju ideju, testna kartica (eng. Test Card).

Što je TC?

Ukoliko znaš što želiš ispitati, ili misliš da znaš, ali nije ti jasno kako ćeš to učiniti, odnosno kako ćeš to koristiti, saznaj u iduće dvije minute.

Testna kartica je još jedan alat iz Design Thinking domene koji ti vizualno pokazuje što testiraš, na koji način to činiš te koliko vremena trošiš i koliko te to sve skupa košta?

Kako izgleda TC?

Na prvu TC izgleda kao formular koji ispunjavaš na pošti kada želiš rođi poslati neki paket u inozemstvo. Ako pogledaš malo bolje, vidjet ćeš da su sva pitanja na mjestu, i budi siguran da će ti pomoći oko cijele sistematizacije tvoje ideje.

Ispod možeš vidjeti kako izgleda template TC-a, a u nastavku ću ti objasniti kako ćeš smisleno popuniti svako prazno polje. Let's go!

Idemo odmah s praktičnom primjenom ovog alata. Želim ispitati uvođenje nove značajke (eng. Feature) na svojoj mobilnoj aplikaciji za šišanje pasa… recimo chat-bot, koji bi omogućio svakom korisniku aplikacije da postavi nekakvo pitanje.

Za naziv testa stavim Chat-bot test, sam postavim neki prihvatljivi rok ispitivanja, koji me tjera da radim na tome.

Recimo do 15.12.2018. Test je dodijeljen meni, TK (31) i rok trajanja neka bude 10 dana! Za sada HC formular!

U prvom koraku, ćeš napisati svoju hipotezu/e. Na primjer, vjerujem da će 90% ispitanika pozitivno reagirati na novi feature u aplikaciji.

Također vjerujem da će novi feature utjecati na povećanje moje sadašnje korisničke baze. Male ikonice u donjem desnom kutu ti ukazuju na kritičnost testa.

Ukoliko ovaj test tebi služi kako bi spasio svoje poslovanje, kritičnost će biti maksimalna, ali pošto u ovom trenutku ja ispitujem neku novu značajku koja će potencijalno pospješiti korisničko iskustvo zaokružit ću najmanju ikonu kritičnosti.

U drugom koraku ćeš opisati kako ćeš dokazati svoje pretpostavke (hipoteze). Napisat ću nešto tipa… „Dokazujem to kroz 15 intervjua koje sam proveo s nasumično odabranim ispitanicima, koji posjeduju pse i pametne telefone.“

Trošak testa mi je ovdje minimalan jer trošim svoje vrijeme tako da će mi ikonica novca biti ona najniža, a što je veći uzorak i što su ispitanici manje pristrani (što znači da nisu tvoji prijatelji ili rođaci), to će ti pouzdanost podataka biti veća.

Povezano: [ToolDay] Platno poslovnog modela

U trećem koraku moraš objasniti kako si to mjerio, te zaokružiti ikonu kojom ukazuješ na potrebno vrijeme provođenja testa. Ne možeš koristiti bilo kakva pitanja!

Trebaju ti prava pitanja, da bi dobio prave odgovore. Pri tome mislim na otvorena pitanja, kojom ispituješ istinsko mišljenje nekog ispitanika.

Ta pitanja ne smiju biti sugestivna i na tebi je da samo pažljivo slušaš što ti ispitanici govore. Ja bih pitao nešto tipa…

Možeš li mi opisati kako izgleda tvoj proces kada ideš šišati Flokija?“

Šišaš li Flokija uvijek na istom mjestu i zašto?

Što misliš o dogovoru termina putem poruke?

Koji bi po tebi bio najbolji mogući način ugovaranja termina za šišanje Flokija?

Ukoliko si zainteresiran za jedno cool rješenje koja bi ti pomoglo kod šišanja Flokija, ostavi mi e-mail, pa ćeš o svemu prvi biti obaviješten!

Zaokružit ću srednju ikonu potrebnog vremena jer nisam siguran koliko ću jednostavno naći 15 nasumičnih ljudi koji bi popričali sa mnom.

U pravu sam ako 90% ljudi pozitivno reagira na moju ideju oko sustava messageinga, i ako dobijem barem 10 novih e-mailova ispitanika.

Evo kako sada izgleda moja testna kartica! Vidimo se za dva tjedna kada ti donosim novi tool, intervju karticu! 

Pozdrav! :) 









Povezani postovi

5 knjiga koje Bill Gates želi da pročitaš ovog ljeta

Smart Study | 2 MIN ČITANJA

[ToolDay] Platno poslovnog modela

EFZG Tips & Tricks | 3 MIN ČITANJA

Nema nas 4 milijuna - koje su ekonomske posljedice?

SUPER ŠTREBER | 4 MIN ČITANJA



Komentari