Zbogom Volkswagen?
Long story short
- Rekordna prodaja Volkswagen automobila u prvih 11 mjeseci 2018. zasjenjena napetostima između Kine i SAD – a
Što se dogodilo?
Najveći svjetski proizvođač automobila, Volkswagen zabilježio je rekordnu prodaju u prvih 11 mjeseci 2018.
Volkswagen je vlasnik brendova kao što su Audi, Porsche i Lamborgini. Njihovi auti prodani su u čak 5.7 milijuna primjeraka ove godine, 1% više nego 2017. Zasluge za povećanje prodaje idu u Brazil. Brazil je tržište koje se razvija, a uz nova europska pravila o trgovini uvoz automobila cvijeta.
Nije sve ružičasto ni za Njemce. U tijeku je trgovinski rat!
Iako je Kina nedavno smanjila tarife za uvoz automobila iz Europe, trgovinski rat koji se odvija između SADa i Kine odbija kineske kupce od ideje da kupuju automobile.
Problem za Volkswagen – kineski kupci čine oko polovice ukupnog broja kupaca VW-a.
Kina je najveće svjetsko tržište automobila. Pad prodaje automobila od 11,6 posto u rujnu (u odnosu na rujan 2017.) loša je vijest za sve međunarodne proizvođače automobila koji sve više gledaju prema Kini kao pokretaču rasta.
Pad prodaje automobila u Kini rezultat je usporenog rasta gospodarstva i trgovinskog rata između SADa i Kine.
Koji je Volkswagenov plan?
Partnerstvo
VW je prošlog tjedna objavio ideju o sklapanju partnerstva s najvećim američkim rivalom Fordom, kako bi dijelomično izbjegao američke tarife za automobile koji se uvoze iz Europe. Upsss, ni to se neće svidjeti Kinezima.
Rezanje troškova
U nadi da će zaštiti svoj biznis od očekivanog pada prodaje u Kini, Vw sljedeće godine planira srezati troškove za 3.4 milijarde kako bi povećali profitne marže i razveselili investitore.
Još problema...
Tenzije između SAD-a i Kine su se dodatno pojačale početkom mjeseca!
Kanada je uhitila Huaweijevu Meng Wanzhou, jednu od potpredsjednica tehnološke tvrtke i kći osnivača Huaweija. Suočena je s izručenjem Sjedinjenim Državama zbog sumnje da je prekršila sankcije SAD-a protiv Irana.
U prijevodu, američke vlasti pratile su Huawei od 2016. godine zbog sumnje u kupovinu američkih proizvoda za Iran i druge zemlje koje su pod američkim sankcijama. Busted!
Što mogu naučiti?
Ovakve vijesti su od iznimne važnosti za mnoge stakeholdere – vlasnike, kreditore, potencijalne investitore, ali i dobavljače, zaposlenike, kupce…
Na primjer, svaki pametni investitor koji je uložio ili razmatra ulaganje u Volkswagen će jako dobro pokušati istražiti i zaključiti što će se događati u Kini. Bilo bi glupo uložiti u dionicu poduzeća bez da si upoznat s njezinom makro&mikro okolinom.
Makro je važniji! Damodaran (vjerojatno najbolji profesor poslovnih financija i investicijske analize današnjice) kaže da je puno važnije dobro procijeniti makro okolinu. U prijevodu, đabe ti što znaš sve o fergazerima suvremenih VW motora, ako ne znaš što se događa u Kini.
Ako te zanimaju financije, obavezno pogledaj ovo Damodaranovo predavanje.
Zato kada slušate mnogeee samo-prozvane stručnjake u financijama, nemojte se previše obazirati na njihovo mišljenje ako konstantno pričaju o mikro razini (specifične brojke konkretnog poduzeća – prodaja, marže, rast….), ako njihove informacije nisu uparene s makro okruženjem.
Takvi ljudi često od drveta ne vide šumu. 🌲🌲🌲🌲
Komentari