EFZG Tips & Tricks

Što radi sales representative?


David Rey Hudeček
19/11/2018
Vrijeme čitanja: 3 min

Poduzeća obično izvode svoje prodajne operacije na unutarnjem modelu prodaje ili na vanjskom prodajnom modelu.  Unutarnja prodaja podrazumijeva da prodavači svakodnevno prodaju proizvode kupcima putem telefona, e-maila, online upita ili putem nekog drugog kanala. Vanjska prodaja uključuje predstavnike na terenu koji putuju i sastaju se klijentima licem u lice jer priroda proizvoda kojeg prodaju to zahtjeva. Koji god model poduzeće odabralo, postoje univerzalne karakteristike koje bi svaki prodavač trebao imati.

Dosta dinamičan radni tjedan zar ne? Tako to izgleda u životu (nekih) prodajnih predstavnika. Pozicije na koje si sigurno imao prilike naletjeti prilikom pretraživanja poslova. Možda si se i zapitao zašto ih ima toliko puno. Odgovor je jednostavan – svakom poduzeću je prodaja od iznimne važnosti kako bi proizvod oko kojeg se jako trude pronašao ciljanu publiku i zadovoljio potrebe na tržištu.

Koji su zadaci prodajnog predstavnika?

Obilazak postojećih i potencijalnih kupaca kako na terenu, kao i telefonsko kontaktiranje. Informiranje kupaca o benefitima koje dobivaju korištenjem proizvoda. Izvještavanje voditelja prodaje o ključnim saznanjima prilikom prodaje proizvoda. Povezano:Što radi Marketing analyst?

Koje alate mora poznavati?

MS Office (napredno) - svako poduzeće će tražiti napredno poznavanje Officea, a to već postaje standard za svaku poziciju. Poznavanje CRM (Customer RelationshiP Management) principa i alata  (osnovno) - pr. HubSpot CRM, Insightly CRM i slično. CRM je pristup upravljanja interakcijama tvrtke s trenutnim i potencijalnim kupcima. Koristi analizu podataka o povijesti kupca s tvrtkom, sa svrhom poboljšanja poslovnih odnosa. Za razliku od većine pozicija koje će biti analizirane u ovoj blog seriji, za prodajnog predstavnika ima najmanje nužno definiranih alata. Više se naglašavaju njegove interpersonalne vještine.

Jesam li dobar kandidat za prodajnog predstavnika?

Savršen prodajni predstavnik bi trebao imati:

  • Prodajne, komunikacijske i pregovaračke vještine (napredne) - treba li objašnjavati? :P Moraš se znati snaći u svakoj situaciji i iskoristiti ju u korist uvjeravanja potencijalnog kupca da kupi proizvod. Često poslodavci naglašavaju vještinu pažljivog slušanja i razumijevanja sugovornika, kako bi se stvorila empatija i bolje poznavanje klijenta.
  • Vještine upravljanja odnosima s ljudima (napredne) - people skills, people skills, people skills...Ako voliš ljude, druženja, sastanke i druge oblike socijalizacije, ovo bi mogao biti pravi posao za tebe
  • Visoku motivaciju za ostvarivanje postavljenih ciljeva - često ćeš kao prodajni predstavnik biti suočen s targetima koje ćeš morati ostvariti kako bi dobio proviziju ili neke druge benefite. Bitno je da te takav izazov ne zastrašuje nego da te dodatno motivira
  • Time management i organizacijske vještine (napredne) - morat ćeš dobro organizirati svoj raspored kako bi stigao obići sve klijente i napraviti detaljne izvještaje.

Kako postati prodajni predstavnik?

Opa! Zadržali smo te do kraja :) To sigurno znači da si se prepoznao u ovom članku, BRAVO! Sljedeći korak nek ti bude ovaj: Trk na ding.jobs!! Ding je aplikacija koja služi studentima kao karijerni kompas. Na njemu ćeš moći pronaći oglase za poslove, prakse, edukacije i studentska natjecanja na kojima ćeš moći razvijati praktične vještine koje su prepoznate na tržištu rada od strane poslodavaca. Također moći ćeš bolje upoznati poduzeća koja zapošljavaju u granama koje baš tebe zanimaju. Nema više šume oglasa u kojoj više ne znaš ni što se to točno traži od tebe. Ostavi nam svoj mail tako da te možemo obavijestiti čim aplikacija izađe (žurimo, žurimo, planirani launch day je početkom sljedeće godine). Do tada možeš poraditi na svojim prezentacijskim i prodajnim vještinama, uzmi olovku i daj si zadatak prodati ju svakom ukućanu pa procjeni kakav si potencijal za ovaj posao! :) Pozdrav do sljedeće srijede!









Komentari