Smart Study

Što (ne) jesti prije ispita?

David Rey Hudeček
31/01/2020
Vrijeme čitanja: 3 min

Long story short

  • Ono što jedeš ne hrani samo tvoje tijelo, već i mozak
  • Donosimo ti plan prehrane za postizanje najbolje koncentracije i najboljih rezultata na ispitima! 

    One cannot think well, love well, sleep well, if one has not dined well.  Virginia Woolf, A room of One's Own  

Što jesti prije ispita?


U moru ispita i kolokvija, prvo pravilo je - ne zaboravi jesti. Ako si inače osoba koja preskače doručak ili jednostavno misliš da tvoj dan nema dovoljno sati da bi pazio što ćeš, kada i da li ćeš jesti, promijeni to.

Meni se često dogodi da od cijele strke i panike oko faksa doslovno zaboravim jesti i ne osjećam uopće glad. Fizički to mogu podnijeti i nemam osjećaj da mi išta fali - sve ja to fino nadoknadim hektolitrima kave. Genijalno. 👨‍⚕️ Paaa, i ne baš.

Naš mozak ne može normalno funkcionirati ako se normalno, zdravo, ne hranimo. Treba svoj fokus imati na ispitima, a ne na gladi. Dakle - obavezno jedi! A evo i što. 👨‍🍳


Hrana koja jača mozak


Možda se sjećaš ovoga sa biologije, možda i ne, ali u svakom slučaju - to je actually a thing. Na isti način kako neka hrana gradi tvoje mišiće i pomaže kostima, neka hrana gradi i pomaže tvom mozgu. Neke namirnice su čak iste za oba slučaja. 💪🤓

To su uglavnom namirnice bogate proteinima - jaja, jogurt, orašasti plodovi ili skuta sir. Evo ti i jedan provjereno dobar plan prehrane za vrijeme ispitnih rokova! 

  • Doručak - Muesli sa mlijekom (sa malo mliječne masti) i naranča
  • Ručak - Riba i špinat
  • Večera - Jaja i tost
  • Užina - orašasti plodovi, suhe smokve, suncokretove sjemenke (moj favorit - ako nisi probao, požuri!), čokolada

Ako nisi fan navedenih namirnica 🤷, klikni ovdje i pronađi nešto što tebi odgovara! 

Uz kvalitetnu hranu, pazi da uneseš i dovoljno tekućine. Dehidracija uzrokuje smanjenje ili gubljenje koncentracije i pozornosti. Pij puno vode, ako voliš, kavu, ili čaj - ali bez puno šećera. Možeš probati i piti multivitamine - C vitamin, kalcij, željezo itd. 

Ako si jedan od onih kojima hrana jednostavno teško pada zbog stresa, pij razne smoothije ili proteinske shakeove. U svakom slučaju - unosi hranjive namirnice! 🧠

Što ne jesti prije ispita?

Jednako koliko je bitno određenu hranu konzumirati, bitno je neku hranu i izbjegavati. Znaš već - plus i minus daju minus, a minuse ne volimo. 😠 

Hrana koja slabi mozak

Okej, ovo mi je bilo malo teško za čuti, jer mi je to, normalno, najdraža hrana. Ali i to ima dobru stranu - hrana koja je loša za moj mozak također je jaako loša za moje tijelo. Dvije muhe jednim udarcem - izgledaš dobro na plaži + riješiš sve ispite pa uspiješ i vidjeti plažu tijekom ljeta.

Brza hrana

Provedeno je istraživanje na temu utjecaja brze hrane na mozak - Rezultati su pokazali da velika količina trans masti, kojih je brza hrana puna, uzrokuje doslovno smanjivanje mozga i njegove sposobnosti obrade podataka. U toj skupini je i smrznuta pizza i kokice iz mikrovalne. 💔

Uz to, postoji i istraživanje koje je dokazalo da ovaj tip hrane može povećati mogućnost depresije za do 48%. Zamisli da na to još dodamo depresiju zbog pada ispita… Long story short - nemoj. Jednostavno, nemoj. Možda nikad nisi sanjario o ostatku života sa, tipa, špinatom, ali on ti nikada neće slomiti srce. 

Šećer

Okej, šećer je dobro konzumirati u kontroliranim količinama. Stvar je u tome da se netko, nažalost, sjetio provesti i istraživanje o unosu velike količine šećera. Naime, neuroznanstvenici su 2015. došli do groznog zaključka da velike količine šećera vode do gubitka kratkotrajnog ili čak dugotrajnog pamćenja i čak mogućnosti rješavanja problema.

Zaključak: čokoladica dnevno - dobra za koncentraciju. Čokolada dnevno - ne.

Tuna

Istina je da riba pomaže u koncentraciji i performansu mozga. Na vrhu ljestvice je - losos. Ali, budući da losos baš i nije u studentskom budžetu, često ga se kompenzira  tunom. E sad, tuna je inače bila zdrava i full dobra za organizam. Bila. Budući da su Zemlja i mora toliko zagađena, tuna je danas puna žive. A živa nije dobra za život. #dadjokes 

(Lošu) šalu na stranu, veliki unos žive negativno utječe na kognitivne funkcije, a može oštetiti i druge organe - poput sluha. Znači, dok se utapaš u kolokvijima - izbjegavaj tunu. 

I, isto tako, čuvaj naša mora i okoliš. Ako to zeznemo, nema drugog roka. 🙂

 

I, zamisli koliko zdraviji, sretniji i zgodniji 😁 možeš biti nakon samo jednog ispitnog roka. Dajem ti izazov - prati ove smjernice! Jedi zdravije, uči pametnije, položi uspješnije i živi bolje! ⏳

 




Komentari