SUPER ŠTREBER

Borba za preuzimanje TikTok-a


Marijan Mandić
07/09/2020
Vrijeme čitanja: 3 min

📚 Što su nas naučili na faksu?

“Todorić preuzeo Mercator”, “Spar preuzeo Billu”, “Atlantic grupa preuzela Drogu Kolinsku”. Mogli bi nastaviti niz do sutra… Ono što je svim ovim naslovima zajedničko jest da je u pitanju preuzimanje 💰 odnosno akvizicija

Kada neko poduzeće dobro posluje i ima dovoljno slobodnih financijskih sredstava, često se odluči preuzeti neko konkurentsko poduzeće. Logika je otprilike ovakva - što je manje konkurencije to bi poduzeće trebalo povećati svoj tržišni udjel, a time i zarade.

💡Akvizicija definicija. Proces kupovine target poduzeća, u kojem preuzimatelj postaje vlasnikom target poduzeća.

Trenutno se mnoga megapoduzeća bore za preuzimanje TikTok-a. Uspješan poslovni model, hrpa zadovoljnih usera, nije ni čudo što su vruća roba na tržištu. Al opet, zašto bi ga Kinezi uopće prodali i kome? 🤔 Pročitaj u nastavku. 🤓

👨‍💼Kako to izgleda u praksi?

Što je TikTok?

TikTok jedna je od trenutno najpopularnijih aplikacija na svijetu, a najbrže je rastući 📈 social media app 📱.  Aplikacija omogućuje korisnicima pregledavanje i kreiranje vlastitih videozapisa 📹 najčešće popraćenih popularnim pjesmama 🎵. 

Glavno sučelje aplikacije je “For you” feed koji prikazuje trenutno najpopularnije videozapise na aplikaciji. Aplikacija će s vremenom prepoznati tvoje lajkove 👍 kako bi prema tvojim preferencijama prilagodio “For you” feed.

Dominantno ga koristi mlađa populacija 👧👦 a uskoro će dosegnuti i brojku od milijardu aktivnih korisnika 😲.

Je li TikTok pogođen američkim sankcijama?

TikTok ima jedan mali problemčić. Naime, u vlasništvu je kineske kompanije ByteDance. A znamo da kineska poduzeća ne prolaze baš najbolje u aktualnom trgovinskom ratu ⚔️ između SAD-a i Kine (o kojem smo već nešto govorili).

Situacija s TikTok-om neodoljivo podsjeća na sankcije nametnute Huaweiju. Naime, Trump je zaprijetio da će zabraniti korištenje aplikacije u SAD-u, ako nitko ne otkupi TikTok do 15. rujna. Opravdanje navodi u sigurnosnim prijetnjama ☠️ (ko zna, možda ga je strah da Kinezi znaju tko od Amerikanaca loše pleše 🤣).

Tko je zainteresiran za kupnju TikTok-a? 

Mogućnost akvizicije TikTok-a zainteresirala je dva najveća proizvođača softvera na svijetu. Naime, trenutno se kao glavna dva kandidata za kupnju TikTok aplikacije nameću Microsoft i Oracle. Ovdje ne govorimo o kupnji aplikacije na globalnoj razini, već samo za područje SAD-a, Kanade, Australije i Novog Zelanda 🌎. 

Tko ima veće šanse za akviziciju?

Prema mišljenju analitičara, TikTok je toliko udaljen od core businessa Oracle-a, da bi Oracle trebao oformiti čitave nove odjele u slučaju da uspiju preuzeti i iskoristiti TikTok.  

Microsoft je definitivno u prednosti:

  • Širi spektar poslovanja. Microsoft posjeduje LinkedIn i Bing, što znači da osim poznavanja Windowsa dobro vladaju poslovnim i marketinškim svijetom. 
  • Sredstva raspoloživa za akvizicije. Microsoft ima 136 milijardi dolara 🤑, naspram 43 milijarde dolara Oracle-a.
  • Iskustvo u velikim akvizicijama. Već su kupili Nokiu za oko 8 i LinkedIn za 26 milijardi dolara.

Iako na papiru sve izgleda top za Microsoft, Bill Gates (suosnivač Microsofta) čini se dosta skeptičnim 😟. Microsoft bi se akvizicijom TikTok-a upustio u dosad nepoznat teren. Iako su pomeli konkurenciju na području operacijskih sustava, sada bi se upustili u izravnu borbu s divovima na području društvenih mreža, a tu prije svega mislim na Facebook i Snapchat. 

Ima li kandidata iz sjene?

Upravo se Facebook (a i Google), zadnjih dana pojavljuju kao mogući kandidati iz sjene za akviziciju TikTok-a; svojevrsni dark horses 🏇🏾.  

Facebook je nakon neuspješnog pokušaja imitiranja preko samostalne Lasso aplikacije, nedavno pokušao preko Reels opcije ponuditi slična rješenja koja pruža TikTok (da ne kažem prekopirati ga 😂). Vidi se da se ekipa fura na TikTok i da bi rado privukli njihove korisnike.

Google bi bio drugi logičan kandidat, budući da je jasna moguća sinergija između TikTok-a i YouTube-a. 


Tkogod otkupio TikTok, bit će zanimljivo vidjeti po kojoj će se cijeni ti obaviti i kako će preuzimanje TikTok-a utjecati na daljnje poslovanje još nepoznatog preuzimatelja 😉. 









Komentari