5 korisnih savjeta za odabir poduzeća iz AFI-ja
Nakon kratkog predaha, evo nama i ljetnog semestra, a s njim i novih obveza. Odradila su se uvodna predavanja i baš ti se AFI čini kao ultra cool predmet. Već si dobio/la zadatak odabrati poduzeće čije ćeš financijske izvještaje analizirati, nakon čega ćeš pokazati raskoš svog znanja i prezentacijskih vještina.
Ovdje ti donosimo 5 savjeta kako ti se taj zadatak ne bi pretvorio u noćnu moru.
1. JAVNO PODUZEĆE ILI STRIČEV OBRT?
Biraj poduzeća koja su prema svom pravnom obliku dionička društva i imaju javni karakter (ne tatino ili mamino poduzeće)!
Zašto?
"Javna" dionička društva su poduzeća koja kotiraju na burzama i njihove financijske izvještaje lako možeš pronaći na stranicama Zagrebačke burze. Oni moraju redovno objavljivati svoje financijske izvještaje, koji će vjerovatno biti puno sređeniji od izvještaja poduzeća koja nisu javna.
Nerijetko se događa da studenti izabiru poduzeća od svojih roditelja, šogora, stričeva i sl. pa misle da će im to olakšati posao. Na kraju se dogodi suprotno, jer njihovi izvještaji nisu toliko transparentni i možda nemaju baš sve podatke koji tebi trebaju.
2. ŠTO JE S BANKAMA I OSIGURANJIMA?
Mi ti predlažemo: „bolje nemoj“, a ti kako želiš!
Takva poduzeća imaju posebne financijske pokazatelje i to gradivo ne ulazi u kolokvij; osim ako se baš želiš upustiti u avanturu za one koji žele znati više.
3. GDJE ĆU PRONAĆI SVE FINANCIJSKE IZVJEŠTAJE?
Kad izabereš poduzeće odi na stranicu Zagrebačke burze (www.zse.hr) i tamo ćeš pronaći godišnje financijske izvještaje. Svakako ti preporučamo da izvještaje skineš u Excelu, a ne u PDF-u (osim ako baš imaš izrazitu želju konvertirati podatke iz PDF-a u Excel).
4. KONSOLIDIRANI VS NEKONSOLIDIRANI
Konsolidirani financijski izvještaji su financijski izvještaji grupe poduzetnika u kojoj jedno matično društvo ima kontrolu nad jednim ili više društava kćeri prilikom određivanja financijskih i operativnih odluka.
Ako želiš analizirati cijelu grupaciju, onda biraš konsolidirane financijske izvještaje, jer se to onda odnosi na sva poduzeća koja se nalaze unutar neke grupe. U slučaju da želiš jedno poduzeće koje se nalazi u određenoj grupaciji, onda uzmi nekonsolidirane.
5. REVIDIRANI VS NEREVIDIRANI
Ponekad se u nekim poduzećima računovođe zaigraju i njihovo „kreativno računovodstvo“ uzme maha. E tu onda nastupaju gospoda revizori, koji detaljno pregledavaju sve financijske izvještaje. Pregledane financijske izvještaje ćeš naći u skupini revidiranih financijskih izvještaja.
Koje onda financijske izvještaje želiš analizirati?
Naravno, revidirane!
Nadamo se da smo ti pomogli svojim savjetima.
Komentari